בוקר של התנכלות: החרמת מבנים ביישוב הדעת , הרס גפנים בגוש שילה

    דוד קורצווייל | צילום: תצפית 1 Comment on בוקר של התנכלות: החרמת מבנים ביישוב הדעת , הרס גפנים בגוש שילה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הגיעו כוחות רבים מאוד של משטרה, יס"מ, צה"ל, מג"ב ומנהל אזרחי, אל חוות יישוב הדעת שבגוש שילה, והחלו בהחרמת שני קראוונים למגורים. במקביל, כוחות רבים מאוד מקיפים את היישוב אש קודש, כאשר ברקע ישנה התארגנות ערבית מהכפר ג'אלוד להגיע לשטחי היישוב.

    לאחר שהוחרם קראוון אחד הכוחות החלו בהחרמת הקראוון השני ביישוב. כמו כן, כוחות משטרה רבים ממשיכים להגיע לאזור, והדרכים חסומות בפני תושבים הנאלצים לעבור בידוק בדרכם. בנוסף, לסוכנות תצפית נודע כי כלל הכוחות מנסים לעורר פרובוקציה בכדי לעצור תושבים, ולדברי הנוכחים במקום, שוטר מג"ב טף דרך את נשקו מול תושב היישוב אחיה שהיה בדרכו לביתו.

    צילום: צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית

    תמונה34 תמונה36 תמונה38 תמונה42
    תמונה4 (2)תמונה1 (4)תמונה5 (2)

     

     

    תמונה8

     

    תמונה11

     

     

    באותו הזמן, כוחות המנהל האזרחי ומג"ב החלו בהרס נטיעות ביישוב אש קודש. בין החלקות הנהרסות כעת, גם העצים שנתרמו על ידי סגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת משה פייגלין. לפי שעה לא ידוע כמה חלקות הכוחות מתכננים לעקור, וישנו חשש על חלקות העצים של משק אחיה, כ-180 דונם של עצי זית.

    במקביל לעקירת העצים בחלקו הדרומי של היישוב אש קודש ולהחרמת הקראוונים בחוות יישוב הדעת, הכוחות הרבים מאבטחים את ערביי ג'אלוד בכניסתם לעיבוד שטח חקלאי השנוי במחלוקת על בעלותו, ונמצא בדיונים מול המנהל האזרחי. יצויין כי בשנים האחרונות השטח עובד בידי חקלאיים יהודיים.

    צילום: סוכנות תצפית

     

    תמונה24 תמונה23 תמונה21 תמונה28 תמונה12 תמונה25 תמונה27 תמונה26

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך אפשר לעקור כייכ הרבה נטיעות בארץ ישראל !!מעניין איפה משרדי איכות הסביבה והגנת הטבע כשמדובר בשומרון הם נעלמים !
      שיטפלו בבניה הבלתי חוקית של הערבים במקום לפנות קראוונים של מתישבים שחיים במסירות נפש בתנאים קשים ושומרים על כל המדינה בנוכחותם!